T.C
ULUDAĞ
ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM
FAKÜLTESİ
PEDOGOJİK
FORMASYON PROGRAMI
ÜNİTE PLANI
SULU BOYA
TEKNİĞİ
DERS
GÖRSEL
SANATLAR
HAZIRLAYAN
ELİF ÖZKAN
617080623
EĞİTMEN
DOÇ. DR. RASİM BAŞAK
EĞİTMEN
DOÇ. DR. RASİM BAŞAK
BURSA
2017-2018
ÜNİTE PLANI
Ünitenin Adı : Sulu
boya tekniği
İçerik : Renkli resim uygulamalarından biri
olan Sulu boya tekniği hakkında bilgi ve bu tekniğin uygulanışına dair
adım adım uygulama aşamalarını içermektedir.
Sınıf :10.Sınıf
Süre : 2 Hafta ( 80dk )
Hedefler :
Sulu
boya tekniğini tanımlayabilme(bilişsel alan)
Sulu
boya tekniğinin özelliklerini kavrayabilme (bilişsel)
Sulu
boya tekniğini kullanan sanatçıları ve eserlerini tanıyabilme (bilişsel )
Sulu
boya tekniğini resim çalışmalarında kullanabilme(bilişsel –psiko motor)
Kazanımlar :
1.Sulu boya
tekniğini öğrenir.
2.Sulu boya
tekniğini resim çalışmalarında kullanır.
AMAÇ: Sulu boya
tekniğinin kavranıp; öğrencilerin kendi özgün çalışmalarını ortaya
koyabilmelerini amaçlanmaktadır.
Gerekçe: Renkli
resim teknilerinden birisi olan sulu boya tekniği ile resim
çalışmalarında farklı yeni bir dili keşfetmek.
Sulu boya
resimde araç-gereçler:
Sulu boya kağıdı
2B
kalem
Sulu
boya fırçaları: 3, 7 ve 10 numara yuvarlak ince uçlu, 25 mm yassı
Karıştırma tabağı ya da palet
Su dolu bir kavanoz
Kağıt mendil ya da kağıt havlu
Doğal
sünger
Suluboya
kağıtları:
Her teknikte kendine özgü malzemeler gerekir
suluboya tekniklerin içinde malzeme açısından en hassas olanıdır.Tekniğin
kendini gösterebilmesi bu malzemeye bağlıdır.Nemi kabül edecek şeffaflığı
yansıtacak kağıtların seçimi gerekir.Suluboya kağıdını diğer kağıtlardan ayıran
üzerindeki pürüzlü dokudur. Piyasada çok çeşitli suluboya kağıtları mevcuttur,
bunlar kalite ve fiat olarak farklılklar gösterir. Hangi resim tekniğinde
olursa olsun kaliteli malzemeyi seçmek gerekir.Tabii bu o kadar kolay
değil;nedeni de amatör resim yapanların çoğunun bütçesi sınırlıdır.Yine de
suluboya da elden geldiğince kaliteli malzeme seçilmelidir. Suluboya kağıdının
hammaddesinde pamuk vardır,bu pamuk oranı arttığı kadar kaliteli bir kağıt elde
edilir.İyi bir kağıdın içerisinde bu oran en az %50 gibi olmalıdır.Suluboya
kağıdını çalışmadan önce sunta gibi bir zemine yapıştırmak gerekir.Çok kalın ve
ağır kağıtlarda bu gerekmez.Yapıştırmada suyla ıslatılarak yapışan kağıt
bantlar en iyisidir.Resim kağıdı çeşmenin altında ıslatılır, biraz çekmesi
beklendikten sonra sunta üzerine serilir.
Kağıt
bant ıslatılarak 1-1,5 cm kadar kısmı alacak şekilde
yapıştırılır.Kuruduğunda kağıt gerginleşir,çalışma bitince bantı keserek
çıkarırsınız. Bir suluboya kağıdının kalitesi sudan etkilenmesine ,düzeltmelere
izin vermesiyle belirlenir. 1- Okullarda kullanılacak türden olanlar;ekonomiktir
pamuk oranı ya çok azdır ya da hiç pamuk bulunmaz . 2. kalite Amatörce resim
yapanlar içindir % 50 ye yakın pamuk barındırır.Başarılı sonuçlar
alabilirsiniz. 3. kalite profesyonel sanatçıların kullandıkları türden
kağıtlardır. Pamuk oranıçok fazladır. Pahalıdırlar ancak güzel bir eser ortaya
çıkardığınızda kendilerini telafi ederler. 4. olarak suluboya kağıtlarının
dışında kağıtlardır, değişik etkiler almak için veya olanaklar sonucu
kullanılıyor olabilir,bu kağıtlarda boya parlaklığını kaybedebilir. 2.kalite
suluboya kağıdı için amatörlere yöneliktir dedim ama imkanı olan 1. bir kağıdı
neden kullanmasın.
Kağıtların üzerindeki pürüzler de değişiktir.Az pürüzlü kağıtları biz öğrenciyken grafik çalışmalarında kullandık.Bu pürüzler çalışmaya değişik bir hava katarlar ama amatörler için fazla pürüzlü yüzeyler zor olabilir, konturları çizerken falan düzgün çizemiyebilirler. Az pürüzlü kağıtlar fazla sıvı emmeyeceği için çok fazla sulu çalışmamalı. Kaliteli kağıt markaları olarak Canson, Schoeller,Fabriano,Arches,Guarro,Winsor&Newton'u söyleyebilirim. Bu saydığım özelliklerdeki kağıtların hangisinin sizin çalışmalarınız için uygun olduğunu çalışarak karar vereceksiniz. Herkesin kişiliğine ve teknik becerilerine uygun olarak hoşlanacağı bir kağıt türü vardır. Suluboya kağıtları paketler halinde, rulolar halinde, bloklar halinde veya tek olarak da satılır.Devamlı suluboya çalışanlar, profesyoneller falan toplu alımları tercih ederler.Ben en son aldığımda 10 lu paketler halinde 65-50 ölçülerinde canson marka bir kağıt aldım.Sitemde suluboya konusunu işlerken çalışacağım.
SULUBOYA FIRÇALARI
Kağıtların üzerindeki pürüzler de değişiktir.Az pürüzlü kağıtları biz öğrenciyken grafik çalışmalarında kullandık.Bu pürüzler çalışmaya değişik bir hava katarlar ama amatörler için fazla pürüzlü yüzeyler zor olabilir, konturları çizerken falan düzgün çizemiyebilirler. Az pürüzlü kağıtlar fazla sıvı emmeyeceği için çok fazla sulu çalışmamalı. Kaliteli kağıt markaları olarak Canson, Schoeller,Fabriano,Arches,Guarro,Winsor&Newton'u söyleyebilirim. Bu saydığım özelliklerdeki kağıtların hangisinin sizin çalışmalarınız için uygun olduğunu çalışarak karar vereceksiniz. Herkesin kişiliğine ve teknik becerilerine uygun olarak hoşlanacağı bir kağıt türü vardır. Suluboya kağıtları paketler halinde, rulolar halinde, bloklar halinde veya tek olarak da satılır.Devamlı suluboya çalışanlar, profesyoneller falan toplu alımları tercih ederler.Ben en son aldığımda 10 lu paketler halinde 65-50 ölçülerinde canson marka bir kağıt aldım.Sitemde suluboya konusunu işlerken çalışacağım.
SULUBOYA FIRÇALARI
Fırçalar
bir çok teknik için uygun malzemelerdir.Ama suluboya da fırça kağıt kadar
önemli bir malzemedir. Kağıt üzerine boyayı yaydığımız fırçalar
çalştığımız resmin başarısında önemli bir rol üstlenirler. Hızlı,akıcı çizgiler
çizebilmemizde ve duygularımızı yansıtmamızda önemli bir malzemedir. Fırçalarda
değişik kalitede değişik hayvanların tüylerinden yapılır. En kalitelisi samur
tüyünden yapılanlardır, fiatları da en pahalı olanlar bunlardır. Zaman zaman
samur fırça ararken gerçek samur olmayan, sahteleriyle çok karşılaştım.Bunlar
sentetik malzemeden yapılan samur diye satılan fırçalardır.Okul öğrencileri
için bir çok kırtasiyecide satılır.Burada dikkat edilecek nokta bu fırçaların
gerçek samur diye takdim edilmesidir. Çünkü gerçek samur fırçalar hem daha
kaliteli hem de pahalıdırTaklt samur kılı fırçaların renkleri daha açık,
turuncuya kaçan bir renktedir.. Samur fırçalar yumuşak, uzun fırçalardır.Ucu
ıslatıldığında bir araya toplanır toplu iğne ucu gibi olur.(Diğer daha az
kaliteli fırçaları almanız gerektiğinde de ucunu ıslattığınızda bir araya
toplanan ince çizgiler çizme imkanı veren fırçaları tercih edin.) Diğer
hayvanlardan yapılan (domuz,geyik,tilki,keçi vs) fırçalar samur fırçalara göre
daha sert olurlar, renkleri de farklıdır. Samur fırçalar bozulmaması için
plastik bir koruyucu içinde muhafaza edilir.Ben her kullanmadan sonra sabunlu
suyla yıkarım hem yumuşak kalırlar hem de içinde boya tabakaları birikip fırçayı
yıpratmaz.Bu sayede bazı fırçalarımı yıllarca kullanmışımdır. Fırçalar; Samur,
Sentetik, Sincap kılı, keçi,Öküz, at, tilki , domuz bir çok hayvandan
yapılabilir.Osmanlı minyatür sanatçıları yeni doğmuş kedi kılından bir fırça
kullanırlardı.Çin malı fırçalar ucuz fiatlarla piyasada çokça var. Bunların
çoğu at kılından yapılma,daha çok yağlı boya çalışmalarında
kullanılıyor.(renkleri beyaz)
Fırçaların tipini seçerken ;yuvarlak görünümlü olanlar suluboya çalışmalarında çokça lkullanılırlar, boyayı veya suyu kolayca yayabilirsiniz. Samur fırçalarla hem yuvarlak fırçanın imkanını hem de ince,düzgün çizgi çekme imkanını bulursunuz. Yassı fırçalar daha az boya alırlar bunlar değişik doku veya çizgi çekmek için kullanılabilinir.Yelpaze şeklindeki fırçalarla boyanmış yüzeyin üstünden geçip değişik renk etkileri elde edebilirsiniz.Kağıdı sulandırmakta,değişik etkiler elde etmede kullanılabilinir. Fırça numaralarında bizim kullanacağımız 3 numaradan başlayarak 18 numaraya kadar gider çok fazla fırça alamayacağımıza göre(amatörler için) işimizi görecek 3-4 fırça numarasını seçmeliyiz.5,10,16 vs. Suluboya çalışmak için çoğumuz geniş bir masa seçeriz.Bu işler için piyasada satılan çeşitli şövaleler vardır.Bunlar üzerinde resim yapabileceğimiz sehpalardır. Suluboya için değişik ebatta,biçimde,işlevde üretilirler.Yüksekliği , ebatı (kullanacağınız kağıdın boyutlarına göre), katlanabilir olması evde yer kaplaması açısından ve taşımak yönünden önemlidir. Açık havada resim yaparken de gerekli malzemelerdendir. Suluboyalar değişik şekillerde olabilir; tüp içinde, tabletler halinde, şişe içinde gibi. Suluboya da boyanın kalitesi sonuç için oldukça belirleyicidir.Saydam bir boya olan suluboya boyayı yapan tozların, yapıştırıcı ve nemlendirici katılarak elde edilir.Bütün boyalarda boyanın rengini veren öğütülmüş tozların(bunlar madensel,bitkisel vs) bir yapıştırıcı ile karıştırılması ile olur.Öğretmenlik yıllarında bir çok kez kendim boya yaptım veya öğrencilerime de yaptırdım.Basit bir suluboya için suda eriyen tozları balla karıştırmak yeterlidir.Bal hem bemlendirici görevi de görür.
Suluboyalarda yapıştıcının yanında nemlendiriciler de kullanılır,bunların miktarı boyanın kağıt üzerinde kuruma süresini etkiler.Üreticiler nemlendirici olarak gliserin eklerler,bal kullananlar da vardır.Boya da nemlendiricinin çok olması onun yumuşaklığını ve kuruma süresini etkiler.Tüp içinde satılan suluboyalar bu çeşittir,tabletlere göre geç kururlar bu yüzden geniş yüzeylerin çalışılmasında daha elverişli olabilir.Tüp boyaların avantajları bir palete sıkıldıkları için kirlenmezler,tabletlerde her renkten sonra boyanın üzerini temizlemek gerekebilir.Karıştırarak renk bulmada da avantajlı olabilir.Tabletler daha çabuk kururlar ve hızlı çalışma gerektirir.Yuvarlak tablet içinde satılan ve okullarda çokça kullandığımız tabletler çok çabuk kururlar ve boyayı oluşturan pigment dediğimiz renk moleküllerini daha az içerirler.Suyla dağılma yeteneği az olan boyalardır.Çoğunlukla kullanılan dikdörtgen biçimindeki tabletler takım olarak veya tek tek satılmakta.Biten bir tabletin yerine yenisini alıp koyabilirsiniz. Ben de bunlardan kullanıyorum, yalnız benim aldıklarımın yüzeyleri dar genişlerinden bulursam alacağım, geniş fırçalarda zorluk oluyor.Bu anlattıklarıma göre tüplerle mi yoksa tabletlerle mi çalışacaksınız buna kendiniz karar vereceksiniz.Teknik birikiminiz,kağıt boyutu,kullanım kolaylığı bunda etkili olacaktır. Suluboya çalışmalarında lazım olabilecek malzemeler,geniş bir su kabı,rulo kağıtlar,sünger,ayapıştırma bantları,sert kalem,kağıdı tutturmak için kıskaçlar,Gliserin(kurumayı geciktirmek için boyaya veya suya katılabilir)
Fırçaların tipini seçerken ;yuvarlak görünümlü olanlar suluboya çalışmalarında çokça lkullanılırlar, boyayı veya suyu kolayca yayabilirsiniz. Samur fırçalarla hem yuvarlak fırçanın imkanını hem de ince,düzgün çizgi çekme imkanını bulursunuz. Yassı fırçalar daha az boya alırlar bunlar değişik doku veya çizgi çekmek için kullanılabilinir.Yelpaze şeklindeki fırçalarla boyanmış yüzeyin üstünden geçip değişik renk etkileri elde edebilirsiniz.Kağıdı sulandırmakta,değişik etkiler elde etmede kullanılabilinir. Fırça numaralarında bizim kullanacağımız 3 numaradan başlayarak 18 numaraya kadar gider çok fazla fırça alamayacağımıza göre(amatörler için) işimizi görecek 3-4 fırça numarasını seçmeliyiz.5,10,16 vs. Suluboya çalışmak için çoğumuz geniş bir masa seçeriz.Bu işler için piyasada satılan çeşitli şövaleler vardır.Bunlar üzerinde resim yapabileceğimiz sehpalardır. Suluboya için değişik ebatta,biçimde,işlevde üretilirler.Yüksekliği , ebatı (kullanacağınız kağıdın boyutlarına göre), katlanabilir olması evde yer kaplaması açısından ve taşımak yönünden önemlidir. Açık havada resim yaparken de gerekli malzemelerdendir. Suluboyalar değişik şekillerde olabilir; tüp içinde, tabletler halinde, şişe içinde gibi. Suluboya da boyanın kalitesi sonuç için oldukça belirleyicidir.Saydam bir boya olan suluboya boyayı yapan tozların, yapıştırıcı ve nemlendirici katılarak elde edilir.Bütün boyalarda boyanın rengini veren öğütülmüş tozların(bunlar madensel,bitkisel vs) bir yapıştırıcı ile karıştırılması ile olur.Öğretmenlik yıllarında bir çok kez kendim boya yaptım veya öğrencilerime de yaptırdım.Basit bir suluboya için suda eriyen tozları balla karıştırmak yeterlidir.Bal hem bemlendirici görevi de görür.
Suluboyalarda yapıştıcının yanında nemlendiriciler de kullanılır,bunların miktarı boyanın kağıt üzerinde kuruma süresini etkiler.Üreticiler nemlendirici olarak gliserin eklerler,bal kullananlar da vardır.Boya da nemlendiricinin çok olması onun yumuşaklığını ve kuruma süresini etkiler.Tüp içinde satılan suluboyalar bu çeşittir,tabletlere göre geç kururlar bu yüzden geniş yüzeylerin çalışılmasında daha elverişli olabilir.Tüp boyaların avantajları bir palete sıkıldıkları için kirlenmezler,tabletlerde her renkten sonra boyanın üzerini temizlemek gerekebilir.Karıştırarak renk bulmada da avantajlı olabilir.Tabletler daha çabuk kururlar ve hızlı çalışma gerektirir.Yuvarlak tablet içinde satılan ve okullarda çokça kullandığımız tabletler çok çabuk kururlar ve boyayı oluşturan pigment dediğimiz renk moleküllerini daha az içerirler.Suyla dağılma yeteneği az olan boyalardır.Çoğunlukla kullanılan dikdörtgen biçimindeki tabletler takım olarak veya tek tek satılmakta.Biten bir tabletin yerine yenisini alıp koyabilirsiniz. Ben de bunlardan kullanıyorum, yalnız benim aldıklarımın yüzeyleri dar genişlerinden bulursam alacağım, geniş fırçalarda zorluk oluyor.Bu anlattıklarıma göre tüplerle mi yoksa tabletlerle mi çalışacaksınız buna kendiniz karar vereceksiniz.Teknik birikiminiz,kağıt boyutu,kullanım kolaylığı bunda etkili olacaktır. Suluboya çalışmalarında lazım olabilecek malzemeler,geniş bir su kabı,rulo kağıtlar,sünger,ayapıştırma bantları,sert kalem,kağıdı tutturmak için kıskaçlar,Gliserin(kurumayı geciktirmek için boyaya veya suya katılabilir)
Diğer
Alanlarla İlişikisi ve Nedenleri :
Sulu
boya tekniği Corel’de uygulanabilecek yöntemdir.
Görsel-Uzamsal:
Farklı teknikle resim yapabilmeyi hedefler.
SULU BOYA
TEKNİĞİ
ÖN TEST
Adı:
Soyadı:
Sınıfı:
Numarası:
Tarih:
1.Sulu boya
tekniği nedir? Kısaca açıklayınız?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
BAŞARILAR….
Pablo Picasso Head (Study
for Les Demoiselles d'Avignon) (1906)
SULU BOYA
TEKNİĞİ
Suluboya
tekniğinin en büyük özelliklerinden birisi; şeffaf olmasıdır, bu yüzden konu
çizilirken çok hafif çizgilerle çizilir veya sert kalemler kullanılır ya
da çok az çizilir çoğu kısım doğrudan fırçayla çizilir. Suluboyada kapatıcı
oduğu için beyaz kullanılmaz, en açık tonda kağıdın beyazlığından yararlanılır
diğer tonlar boyayı sulandırarak bulunur.Bir sürdüğünüz boyanın üzerinden
tekrar geçmek gerekirse kurumasını bakleyin.Mavi bir rengin üzerinden sarıyı
sürerseniz yeşil renk elde edersiniz. Islaklıktan dolayı renklerin birbirine
karışmasından korkmayın bu suluboyanın kendine özgü yanlarındandır. Günümüzde
piyasada çok çeşitli suluboya ve kağıtları satılmakta,bunların kaliteli
olanlarını almanızı tavsiye ederim. Fırça olarak değişik kalınlıklarda samur
fırçalar en uygun olanlardır.
Malik
AKSEL ‘’Temizlik yapan kadınlar’’ -
Kağıt üzerine suluboya 26.5x36.5
cm
Çabuk kuruyan ,hızlı çalışmayı gerektiren bir tekniktir, bu yüzden alıştırmalarla teknik tanınmalı, pratiklik kazanmalıdır.Çabuk ama doğru karar vermelidir. Akıcılığı nedeniyle duyguların yansıtılmasında ideal bir tekniktir.Bu yüzden soyut sanatçılar çokça bu tekniği kullanmışlardır.malzemenin taşınması,her yerde çalışabilme gibi kolaylıklarının yanında hataların kolay telafi edilememesi ,tekniğin doğru uygulanabilmesi gibi dikkat gerektiren yanları da vardır. Suluboya çalışmalarında açıktan koyuya doğru çalışılır,açık bir zeminin üstünden tekrar geçebilirsiniz ama koyu bir zemini düzeltmek mümkün değildir.Aslında bu kural;açıktan koyuya doğru çalışma bütün teniklerde iyi sonuç verir.
Adım
adım Sulu Boya Dersleri
Sulu Boya İle Bulut Çizmek İçin...
Gökyüzü üzerindeki bulutlar, bu deniz manzarasının en dikkat çekici noktası. Bu çalışmada başlıca malzemeleriniz mavi ve siyah renklerdeki sulu boya olacak. Bir kez nasıl yapmanız gerektiğini öğrendikten sonra gökyüzü boyamanın keyfine doyamayacaksınız.
Sulu boyalar, özellikle de boyayı hızlı ve serbestçe uyguluyorsanız, çalışması tahmin edilmeyecek derecede keyifli malzemelerdir. Boyanın ıslak yapısı ve kendiliğinden yayılması işin ciddi bir kısmını sizin yerinize yapacak ve boyadığınız gökyüzünün havasını yakalamanıza yardımcı olacaktır. En iyi efektlere ulaşabilmek içinse bir dizi fırçaya ihtiyacınız olacaktır.
Kademeli boyama
Günün farklı zamanlarında gökyüzüne baktığınızda renklerin ufuk çizgisine doğru nasıl değiştiğini görürsünüz. Resmimizdeki gökyüzü kademe kademe daha solgun ve sakin bir görünüm almaktadır, bu etki ancak kademeli bir boyamayla elde edilebilir. Bu amaca ulaşabilmek için gökyüzünün ana rengi olan ultramarine’i kağıdın üst kısmından aşağıya doğru giderek daha da çok sulandırın.Gökyüzünün sakin yapısı biraz cobalt ve özellikle cold mavinin sulandırılmış ultramarine mavi içine katılmasıyla vurgulanmıştır.
Süngerle şekillendirilmiş bulutlar
Kağıdın üzerinde beyaz bulutların yer alacağı boşluklar bırakmayı ihmal etmeyin. Kağıt mendil ve küçük bir süngerle sürekli olarak ıslatmanın ardından hafif dokunuşlarla yapılan işlem bu beyaz şekillerin yumuşak kenarlı olmasını ve gerçek bulutların kuş tüyüne benzer bir görüntü almasını sağlar.
Gökyüzü üzerindeki bulutlar, bu deniz manzarasının en dikkat çekici noktası. Bu çalışmada başlıca malzemeleriniz mavi ve siyah renklerdeki sulu boya olacak. Bir kez nasıl yapmanız gerektiğini öğrendikten sonra gökyüzü boyamanın keyfine doyamayacaksınız.
Sulu boyalar, özellikle de boyayı hızlı ve serbestçe uyguluyorsanız, çalışması tahmin edilmeyecek derecede keyifli malzemelerdir. Boyanın ıslak yapısı ve kendiliğinden yayılması işin ciddi bir kısmını sizin yerinize yapacak ve boyadığınız gökyüzünün havasını yakalamanıza yardımcı olacaktır. En iyi efektlere ulaşabilmek içinse bir dizi fırçaya ihtiyacınız olacaktır.
Kademeli boyama
Günün farklı zamanlarında gökyüzüne baktığınızda renklerin ufuk çizgisine doğru nasıl değiştiğini görürsünüz. Resmimizdeki gökyüzü kademe kademe daha solgun ve sakin bir görünüm almaktadır, bu etki ancak kademeli bir boyamayla elde edilebilir. Bu amaca ulaşabilmek için gökyüzünün ana rengi olan ultramarine’i kağıdın üst kısmından aşağıya doğru giderek daha da çok sulandırın.Gökyüzünün sakin yapısı biraz cobalt ve özellikle cold mavinin sulandırılmış ultramarine mavi içine katılmasıyla vurgulanmıştır.
Süngerle şekillendirilmiş bulutlar
Kağıdın üzerinde beyaz bulutların yer alacağı boşluklar bırakmayı ihmal etmeyin. Kağıt mendil ve küçük bir süngerle sürekli olarak ıslatmanın ardından hafif dokunuşlarla yapılan işlem bu beyaz şekillerin yumuşak kenarlı olmasını ve gerçek bulutların kuş tüyüne benzer bir görüntü almasını sağlar.
Fotoğraflardan
kompozisyon oluşturma
RESMİ
GELİŞTİRİN
Bulutların temel şekilleri tamamlandıktan
sonra, alt kısımlarına gölgeler ekleyerek bulutları geliştirebilirsiniz. Bunu
yaparken daha önce de yaptığınız gibi süngerleyerek gölgelerin etrafında sert
kenarlar oluşmasını engelleyin. Eğer boya kurumuşsa istenmeyen kenarlardan
kurtulmak için nemli süngeri bastırıp sertçe ovmanız gerekecektir.
PÜF NOKTASI
RENK TESTİ
Renkler
kağıdın üzerine uygulandığında palette olduğundan çok farklı görünebilirler. Bu
nedenle resim üzerine uygulamadan önce her rengi denemekte fayda vardır. Bu
deneme kullanacağınız rengin isteğinizi karşılayıp karşılamadığını açık ya da
koyu olup olmadığını görmenizi sağlar. Kağıdın türü ve rengi boyanın görünümünü
etkileyeceğinden test de aynı kağıt üzerinde yapılmalıdır.
SULU BOYA
TEKNİĞİ
SON TEST
ADI:
SOYADI:
SINIFI:
NUMARASI:
TARİH:
1.Sulu boya
tekniği nedir? Kısaca açıklayınız?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
2.Sulu boya
tekniğini kullanan ilk ressam kimdir?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
BAŞARILAR …
SANAT ELEŞTİRİSİ
SORULARI
ADI:
SOYADI:
SINIFI:
NUMARASI:
TARİH:
CELAL
ESAD ARSEVEN – SULU BOYA
1-)
Yukardaki eserde ana tema nedir?
2-)Yukarıdaki
sanat eserinde hangi nesneleri görüyorsunuz?
SANAT TARİHİ
SORULARI
ADI:
SOYADI:
SINIFI:
NUMARASI:
1-)Yukarıdaki
eser kime aittir?
2-)Eser kaç
yılında ortaya çıkmıştır?
ESTETİK
SORULARI
ADI:
SOYADI:
SINIFI:
NUMARASI:
TARİH:
1-)Yukarıdaki
sanat eseri sizde hangi duyguları uyandırıyor, Açıklayınız?
2-) Onu
niçin bir sanat eseri olarak düşündünüz?
ÖZ
DEĞERLENDİRME SORULARI
ADI:
SOYADI:
SINIFI:
NUMARASI:
TARİH:
1-) Bu
çalışmayı neden yaptın ?
2-)Bu
çalışma yapılırken neleri öğrenmeyi hedefliyor?
3-)Çalışmada
öğrendiğin temel terimler nelerdir?
ÖĞRETİM
SÜRECİ
ÖĞRETMENİN
HAZIRLIĞI
Malzeme
listesi hazırlanıp bir hafta önceden öğrencilerin bilgilendirilmesi gerekir.
Slayt,
sunum yapılacaksa projeksiyon, bilgisayar vs. teknolojik araçların bulundurulması ve kontrol edilmesi gerekir.
Konu
hakkında hazırlanıp gelinmelidir.
Anlatılacak
konu için sınıf uygun hale getirilmelidir.
ÖĞRENCİNİN
HAZIRLIĞI
Öğrenciye
verilen malzeme listesi eksiksiz bir şekilde sınıfa getirilmelidir.
Öğrencinin
derse hazır bulunması ve dersten önce
hazırlık yapması gerekir.
GÜDÜLEME
Soru
cevap tekniği ile öğrencilerin derse katılımlarını sağlamak
Öğrencilere
sunulan sunumu bilgisayar ortamında aktarmak.
Öğrenciye
konuyla ilgili uygulamalar yaptırmak.
TEMİZLİK
Uygulama
yapılırken okul araç ve gereçlerine dikkat edilerek kullanılması gerekir.
Öğrencinin
yapacağı uygulama esnasında önlük takması gerekir.
Uygulama bittikten sonra kullanılan alan temiz
bırakılmalıdır.
GÜVENLİK
Öğrencinin kullanacağı kesici ve delici
aletleri dikkat ederek ve öğretmen gözetiminde kullanması gerekir.
DEĞERLENDİRME
KRİTERLERİ
Çalışmanın
tamamlanmış olması :25
Çalışmadaki
özgünlük :25
Kağıda
yerleştirme :20
Çalışmanın
düzenliliği :20
Zamanında
teslim etme :10
MATERYEL ÇALIŞMASI
1.aşama tüm
malzemeler hazır olur. Kağıdın kenarları kağıt bant ile bantlanır.
2.aşama
kalem ile çok bastırmadan alanları belli etme bölümü
3.aşama
arkadan başlayarak renkleri bulma
4.aşama
ayrıntılara girmeye başlama
5.aşama öne doğru gelerek en son kısımları bitirme
Güneşin çiçekleri renklendirmesi
gibi, sanat da hayata renk verir.
Leonardo da
Vinci
Resim kelimeleri olmayan bir şiirdir.
Horace
Sanat görüneni yansıtmaz;
görünür kılar
Paul Klee
Bilinmediği zaman resim pek güç
bir şey değildir. Ama bilinince… o zaman çok zor birşeydir!
Edgar Degas
Resim yapmayı bilmiyorsanız,
resim yapmak sizin için çok kolaydır. Biliyorsanız çok zor.
Edgar Degas
Resimlerinin satmadığı gerçeğini
değiştiremem. Ancak gün gelecek ve insanlar, resimlerimin, yapımında kullanılan
boyalardan daha kıymetli olduğunu anlayacaklar.
Vincent van
Gogh
RESİM
LİSTESİ
CELAL ESAD
ARSEVEN
GÖRKEM GÜL –
KAPAK RESMİ
MALİK AKSEL
PABLO
PİCASSO
SAİM ALTUNCU
KAYNAKÇA
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder